Facebook

I dag forventes det, at en virksomhed har en Facebook-side. I 2016 var 3,2 millioner af danskerne på Facebook. Chancen for at dine kunder eller potentielle kunder er på Facebook jævnligt, er altså ret stor.

Som virksomhed har man rigtig mange muligheder på Facebook. Man kan bl.a. øge kendskabet til sin virksomhed, opbygge kundeloyalitet, informere sine følgere om tilbud, give gode råd, fremvise nye produkter og meget, meget mere...!

Hver dag bliver der i gennemsnittet kommenteret og afgivet Synes godt om-tilkendegivelser 3,2 milliarder gange af mere end 1 milliarder mennesker. Hvis du har en solid tilstedeværelse på Facebook, vil din virksomhed være en del af disse samtaler og have adgang til den stærkeste form for mund-til-mund-markedsføring — nemlig; anbefalinger imellem venner. Derfor er det vigtigt for langt de fleste virksomheder at være tilstede på Facebook med en stærk strategi.

Hos 7mil hjælper vi blandt andet vores kunder med at skabe en Facebook Erhvervsprofil, som er fundamentet for den egentlige strategi. Hvad enten du vil annoncere via netværket, eller har skarpt fokus på en blødere content-strategi, sørger vi for at der er styr på op og ned. Kontakt os, hvis du vil i gang med de mange muligheder der er på Facebook for virksomheder.

facebook-for-virksomheder

Mini-case:
Nå de rigtige kunder

Det kan umiddelbart virke nemt og billigt at opsætte en annonce på Facebook, men mange oplever at de på egen hånd ikke har kunnet få platformen til at give udbytte. Der er mange faldgruber er ryge i, hvis man ikke holder tungen lige i munden og tænker på indhold, segmentering og overordnet strategi.

For en kunde oprettede vi en kampagne, hvor målet var at fører relevant trafik fra Facebook over på en destinationsside, hvor de besøgende kunne læse mere om en aktuel rejsebog, og købe den. Resultatet var at kampagnen blev vist 35.521 gange, men det mest relevante var dog at kunden fik 1.358 klik fra Facebook, ind på destinationssiden. Med andre ord blev der ledt god relevant trafik til kundens produkt, med en massiv stigning i salget af bogen som følge heraf.