Hjemmeside

I dag forventes det, at en virksomhed har en opdateret hjemmeside, som er nem at finde rundt på og som virker uanset om den besøges fra en computer, tablet eller smartphone - en responsiv hjemmeside.

Tendensen hos Internetbrugerne er, at de har travlt og er utålmodige. Hvis de ikke finder det de søger med det samme, eller hvis en hjemmeside ser uddateret ud, så forsvinder de besøgende hurtigt fra hjemmesiden igen. Det er derfor vigtigt, at have en god hjemmeside.

Hvad er en god hjemmeside?

Det korte svar er, at de gode hjemmesider, er dem der får de besøgende til at gøre præcis det vi gerne vil have dem til. Det er derfor vigtigt at have en konkret plan, inden man går i gang med at lave en hjemmeside. Hvis man ikke har det, vil det typisk ende med en rodet hjemmeside, som hverken hjælper hjemmesidens ejer, eller de besøgende på hjemmesiden.

Hvad er formålet med hjemmesiden?

Inden du går i gang, er der én ting du SKAL overveje, og det er: ”hvad er formålet med hjemmesiden?”

Skal telefonen ringe oftere? Skal der komme henvendelser fra nye mulige kunder pr. e-mail? Skal hjemmesiden mindske mængden henvendelser med spørgsmål til produkter eller ydelser? Skal hjemmesiden give flere onlinebookninger? Skal hjemmesiden give tilmeldinger til dit nyhedsbrev? Eller skal hjemmesiden give flere følgere, på sociale medier?

Hvis du har styr på hjemmesidens formål, har du mulighed for at bygge den helt rigtige hjemmeside. Men det vil alt andet lige kræve tid og kræfter at lave hjemmesiden. Hjemmesiden skal designes på den rigtige måde, de ønskede funktioner skal programmeres, der skal skrives tekster, der skal findes billeder, der skal findes webhotel, der skal findes domænenavn osv.

Kan hjemmesiden klare sig selv?

Det næste man skal overveje er: Kan hjemmesiden selv opnå målsætningen, eller skal den have hjælp? Man kan lave den flotteste og mest brugervenlige hjemmeside i verden, men hvis der ikke er nogle der besøger hjemmesiden, så har hjemmesiden ikke en chance for at løfte opgaven – der skal være besøg på hjemmesiden før den kan arbejde for dig!

Du har mange muligheder for at få besøg ind på din hjemmeside. Hvad der er den rigtige strategi, afhænger af en lang række faktorer – hvilken branche er du i? Hvem er dine kunder? Hvad sælger du? Er du lokal eller landsdækkende? Hvad gør dine konkurrenter? Osv.

Hos 7mil er vi klar til at hjælpe dig med at definere dine målsætninger, men vi er også klar til at snøre syvmilestøvlerne og hjælpe dig med at nå dine målsætninger på den hurtigste og mest effektive måde!